Good News & Bad – The Media, Corporate Social Responsibility and Sustainable Development

(2002)

Autor(es):

Ketchum, SustainAbility, UNEP

Baixar PDF

(869,17 KB)

 

No Good News & Bad nós investigamos: Os papéis da mídia na construção das agendas de Responsabilidade Social Empresarial e Desenvolvimento Sustentável para negócios; os modos no qual pessoas da mídia percebem, priorizam e cobrem essas questões; e desafios de governança, accountability e transparência para a industria da mídia. Dado o subtítulo desse relatório, é importante notar que embora as agendas de Responsabilidade Social Empresarial e de Desenvolvimento Sustentável são ligadas, no Good News & Bad, elas não são idênticas. Enquanto os defensores da Responsabilidade Social Empresarial e Desenvolvimento Sustentável geralmente enxergam o Desenvolvimento Sustentável como um subconjunto de suas agendas, e vice-versa, progresso com desenvolvimento sustentável requer o envolvimento de todos os setores da sociedade, não só de negócios – e prazos muito mais longos.Good News & Bad pega quatro fatias através do mundo da mídia: Público, Tecnologia, Serviços e Accountability.

In Good News & Bad we investigate: The roles of the media in building the Corporate Social Responsibility and Sustainable Development agendas for business; the ways in which media people perceive, prioritize and cover these issues; and governance, accountability and transparency challenges for the media industry itself. Given the subtitle of this report, it is important to note that though the CSR and SD agendas are linked in Good News & Bad, they are not identical. While CSR champions often view SD as a subset of their agenda, and vice versa, progress with sustainable development requires the involvement of all sectors of society, not just business – and much longer timescales. So SD, not CSR, is the ‘Big Story’ that the media too often are missing. Indeed, in some sectors the SD agenda is so complex — and so recalcitrant — that it is reminiscent of the ‘Gordian Knot’. Good News & Bad takes four slices through the media world: Audiences, Technology, Services and Accountability.